De koek is op

Ik kan niet meer, de koek is op. Vanmiddag barstte ik in tranen uit toen ik weer een verwoede poging deed bezig te gaan met m’n scriptie, maar ik ben op. Er komt niks uit m’n vingers, en de afgelopen vijf weken is er ook niks meer uit gekomen.

De koek is op

Omdat dit zo langer niet meer kan, heb ik naar het studentendecanaat gemaild om een telefonische afspraak te maken. Ik was naar school gegaan om aan m’n scriptie te werken, omdat ik me daar beter kan concentreren over het algemeen, maar toen ik (weer) merkte dat het gewoonweg niet ging, ben ik maar naar huis gegaan. Ik geef het even uit handen. Ik ben in bed gaan liggen en ben daar vervolgens de hele middag gebleven. Ergens valt er even een last van m’n schouders af, maar m’n gevoel zegt nog steeds dat het niet mag. Ik moet doorgaan, moet blijven proberen, moet het uiterste van mezelf vergen ten koste van alles. Anders voel ik me schuldig. Maar vandaag laat ik alles even voor wat het is. Ik ben echt kapot gewoon. Dit is een tegenslag die ik duidelijk niet heb kunnen verwerken; een onvoldoende op m’n scriptie. Die herkansing valt gewoon zwaar. Altijd is alles me nog gelukt, alles heb ik gehaald, hoe hard ik ook moest vechten. Mensen die zelf een eetstoornis hebben weten hoe moeilijk het is om studie en de eetstoornis te combineren, omdat een eetstoornis ook eigenlijk gewoon een fulltime job is. Over drie weken is de deadline en ik hoop dat het me lukt om de draad voor de tijd op te pakken, maar mocht dat dus niet zo zijn, dan heb ik dat advies van de studentendecaan hard nodig! Ik wacht zijn/haar reactie af en hoop dat zij mij verder kunnen helpen. Dat ik daar m’n verhaal kwijt kan, kan vertellen dat studievertraging dreigt te komen en misschien om te vragen of ik uitstel mag. Ik wil, moet en zal m’n bachelor diploma halen. Wie niet waagt, wie niet wint.

Letting go

Geef een reactie

