Quote

Vandaag kwam ik weer een hele mooie tekstafbeelding/quote tegen op Instagram. Eigenlijk is het vooral heel triest, dat deze afbeelding bestaat, maar het is wel o zo waar. 

Schoonheidsideaal

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik trek me altijd wel veel aan van het schoonheidsideaal dat door de maatschappij en media wordt opgedrongen. Toch weet ik dat het me niet gelukkig maakt, om me in de duurste kleding te hullen, mijn gezicht dicht te plamuren of alleen maar bezig te zijn met wat anderen van mij vinden.

Soms kan ik er echt van doordraaien, want ik heb echt het gevoel dat ik overal aan mee moet doen. Nu ook weer met dat hele ‘strong not skinny’ gebeuren. Alle anorecten streven ineens een fitte levensstijl na, waarbij ze naar mijn mening alleen maar het probleem verschuiven. Met een ‘healthy’ levensstijl ben je nog steeds obsessief bezig met eten en je lichaam. Ik wil het hier ook nog met mijn therapeute over hebben, want ik voel de druk om hier aan mee te doen, maar eigenlijk wil ik gewoon weer van het leven genieten. En daar horen ook luie avonden op de bank, cola en popcorn en een positief lichaamsbeeld zonder keihard te trainen bij naar mijn mening.

Quote

Geef een reactie

