De psychiater

Vandaag staat er een bezoekje bij de psychiater gepland. Mijn psycholoog wilde graag dat ik daar heen zou gaan, omdat ik nu al weer een tijdje in behandeling ben en een ander even mee wil laten kijken. Ook had ze het over het gebruik van medicatie. Dat heb ik al eerder gehad, maar misschien moet ik het maar weer doen.

FluoxetineDe vorige keer dat ik medicatie gebruikte, ben ik uit mezelf gestopt. Eigenlijk kort nadat ik het kreeg. Zonder te overleggen. Ik was verliefd en dat heeft er voor gezorgd dat ik me een stuk minder depressief voelde, maar of het echt slim was om cold turkey te stoppen met die medicijnen weet ik niet. Ik heb er in elk geval geen last van gehad. Toen slikte ik fluoxetine.

Mijn psycholoog had het over medicatie voor mijn sombere stemming én waarbij de eetbuien minder worden. Dat klinkt natuurlijk als muziek in de oren voor iemand met boulimia. Ik sta er wel voor open. Ik heb echt zoiets van: ik heb toch niks te verliezen. En misschien knap ik er wel heel erg van op!

Of ik er tegen op zie? Mwah. Ik was eerlijk gezegd wel een beetje zenuwachtig. En ik heb eigenlijk helemaal geen zin om wéér over mezelf en m’n problemen te praten, dus ik hoop dat hij niet te veel vragen gaat stellen. Om half 11 moet ik er zijn. Gewoon in hetzelfde gebouw als waar ik altijd therapie heb. Dat vind ik wel chill.

Wish me luck!

Geef een reactie

