Gedicht ‘Wees blij voor mij’

Dit gedicht moet ik met jullie delen! Dit is echt één van de mooiste gedichten die ken. Hoe ik dit gedicht ben tegengekomen, is echter minder mooi. Een meisje die overleden is aan de gevolgen van Anorexia Nervosa had dit gedicht op haar rouwkaart staan. Ik kende haar niet persoonlijk, maar dit gedicht is me wel echt bijgebleven.

Wees blij voor mij

Verdwaald in deze storm
Met de kracht van een orkaan
Voel ik wanhoop in mijn hoofd
En mijn hart kan het niet aan

De gevoelens die me breken
Die mij slopen in het licht
Ik ben mezelf kwijt in het leven
En daarmee ook mijn evenwicht

In deze kou in deze leegte
Wil ik niet langer staan
En met spijt moet ik erkennen
Overwinnen, is soms gaan

Geef een reactie

