Update: psychiater en vriendin vertellen

Het wordt denk ik even tijd dat ik update over de ‘staza’ (stand van zaken). Afgelopen week heb ik onder andere geblogt over de psychiater en over dat ik een vriendin zou vertellen over mijn eetstoornis.

Update

Afgelopen woensdag was ik dus naar de psychiater geweest. Ik dacht met tien minuutjes wel weg te zijn, maar uiteindelijk heb ik daar wel een uur gezeten. Waar het op neer komt is, dat als ik erachter kom wie ik ben en wat ik wil, ik de eetstoornis niet meer nodig heb. Ik krijg geen medicatie, en dat vind ik ook helemaal niet erg. We hebben het gehad over antidepressiva en slaapmedicatie.

Gisterenavond zou ik met een vriendin van mij naar de bioscoop gaan, en haar ‘wat persoonlijks vertellen’, maar helaas ging ons geplande avondje niet meer door! Nu zie ik haar komend weekend weer, en als de gelegenheid er daar voor is (we gaan afspreken met meerdere), zal ik haar die avond vertellen over mijn eetstoornis. Ik zit er niet heel erg mee, want ik heb besloten om het hoe dan ook te gaan vertellen.

Verder heb ik vandaag nog gebeld met een studentendecaan van school. Het gaat niet goed en omdat ik bang ben voor studievertraging heb ik een gesprek aangevraagd. Deze mevrouw was erg meelevend, geïnteresseerd en heeft me goed kunnen voorzien van informatie mocht ik echt studievertraging gaan oplopen. Volgende week maandag belt ze me weer om te horen hoe het deze week is gegaan. Volgende week woensdag heb ik namelijk de deadline voor mijn scriptie, en ik ga het nog één laatste kans geven.

Vanmiddag kwam ik ook nog een heel mooi filmpje tegen die je hieronder ziet staan. Het gaat over faalangst. En dat is precies waar ik op dit moment met mijn scriptie tegenaan loop! Hij is al een keer afgekeurd, en ik ben bang om weer te falen als ik het volgende week voor de tweede keer inlever. Daarom lukt het me ook niet goed om er mee bezig te gaan en ben ik daardoor dus bang voor vertraging. Mijn belangrijkste lessen uit dit filmpje zijn: als het onderzoek wat ik doe mislukt, betekent dat nog niet dat ik als persoon ben gefaald. En: ”Effort is to be celebrated, not the outcome.” Hopelijk geeft me dat nog een beetje motivatie voor komende week! Het filmpje heet ‘Ode to Failure’.

Geef een reactie

