De crisisdienst

Waar moet ik beginnen… de afgelopen dagen is er zo veel gebeurd. Ik heb enorme stress om mijn scriptie, mijn relatie en mijn toekomst. Gisterenavond uitte zich dat in een enorme huilbui met paniekaanvallen en hyperventilatie. Op sommige momenten zie ik het leven gewoon echt niet meer zitten. Mijn vriend belde de crisisdienst.

Quote

Ook al ben ik anoniem op deze blog, in verband met mijn privacy zal ik niet alles vertellen. Al maanden zit ik eigenlijk in de put. De laatste tegenslag die ik niet heb kunnen verwerken is mijn scriptie die onvoldoende werd beoordeeld. Sindsdien is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Die uitslag kreeg ik ongeveer twee maanden geleden.

Net als afgelopen weekend, was dit weekend qua alcoholgebruik ook niet om naar huis te schrijven. Vrijdag had ik na bijna 3 weken weer een eetbui die ik volledig had gecompenseerd, maar waarna ik de draad wel weer op kon pakken. Zaterdag had ik blijkbaar meer nodig om even niets te hoeven voelen. Ik ging op stap met een groepje collega’s en heb zo veel gedronken dat alles voor mijn ogen duizelde. Een collega heeft me naar huis gebracht, lopend, en onderweg heb ik wel zes of zeven keer moeten overgeven. Om half 8 ’s ochtends heb ik nog de klok gezien. Verschrikkelijk laat was het dus geworden.

Wat ik vooral erg vind is dat ik zondag moest werken, en nog niet nuchter was. Maandag had ik weer een gesprek met mijn psycholoog en heb ik mijn hart kunnen luchten over de dingen die nu spelen, en even voelde ik me opgelucht. Maar na gisteravond vind ik dat ik eigenlijk geen reden meer heb om te twijfelen aan mijn relatie. Deze jongen is zó goed voor mij. Maandagavond heb ik heel lang met hem gepraat over ‘ons’, en hij wil het liefst samen het bejaardentehuis in rollen, zo heeft hij dat ook gezegd. Maar ik, ik weet het soms allemaal niet meer. Mijn beste vriendin zegt dat het nu ook niet het moment is voor mij om zulke grote beslissingen te maken. Het gaat gewoon niet goed.

Vandaar dat gisteren ook de crisisdienst werd ingeschakeld. Ik mocht ’s avonds wel weer gewoon naar huis, omdat ik geen plannen had om mezelf van het leven te beroven. En dat heb ik ook niet, ik zit soms gewoon alleen heel erg diep in de put.

Vanmorgen had ik een gemiste oproep van iemand die bij de zorginstelling werkt waar ik in behandeling zit. Niet mijn eigen psycholoog, maar de inhoudelijk manager/klinisch psycholoog zag ik al. In de voicemail had ze ingesproken dat ze me graag wil spreken en morgen nog een plekje vrij heeft. Ze vroeg me terug te bellen, maar dat heb ik nog niet gedaan. Ze zou het anders vanmiddag nog een keer proberen, dus ik wacht eerst dat telefoontje maar even af.

Ik heb geen idee hoe ik de komende dagen nog door moet gaan komen. Mijn moeder komt vanmiddag gelukkig langs, en ik dacht: misschien moet ik mezelf maar even flink gaan verwennen. Wat moois voor mezelf kopen, even langs de kapper gaan, dat soort dingen. Maandag is de deadline voor mijn scriptie, dus daar moet ik ook nog even mee aan de slag. Morgen ontvang ik als het goed is feedback op mijn nieuwe concept die ik heb ingeleverd bij mijn docent. Hopelijk slaag ik nog voor september. Anders loop ik studievertraging op.

Party hard

Een gedachte over “De crisisdienst

  1. Wat een lastige situatie meis. Hopelijk gaat het nu beter. Weet je iets wat je kunt doen tegen het alcoholmisbruik? In moeilijke perioden heb ik daar ook last van, uiteindelijk sta ik er gewoon op dat ik die dag geen fles meer in huis haal. Dan kan ik dat ook. En als ik toch wil gaan drinken dan drink ik eerst een kopje koffie.

    Het gaat over het gevoel dat alcohol je geeft. Kun je dat gevoel niet eerder laten komen door meteen je eerste drankje (als echt niets anders lukt) met een rietje te drinken? 🙂 Dat helpt op de een of andere manier best goed!

    Liefs

    Like

Geef een reactie

