Anorexia eten

Het leek me wel eens leuk om een blogje te schrijven over het eten dat ik na mijn anorexia periode ab-so-luut niet meer eet. Omdat ik er te veel van gehad heb destijds en het simpelweg gewoon niet meer kan zien! Misschien dat het jullie zal gaan verrassen, maar zelf mis ik het geen seconde meer in mijn leven zoals die nu is.

Anorexia eten

Hoe mijn dagen er uit zagen toen ik anorexia had? Leeg, saai en alleen.  Zo ook mijn voedingspatroon. Ik varieerde niet meer en at praktisch elke dag hetzelfde. Ik woog mijn eten af en probeerde wel alle essentiële voedingsstoffen binnen te krijgen, dat wat ik dacht dat nodig was om mijn ‘motortje brandend te houden’, maar na verloop van tijd kreeg ik toch lichamelijke klachten.

Wat ik nu écht écht écht niet meer eet of drink is het volgende:

Magere yoghurt
Ik at altijd de magere yoghurt van de Albert Heijn, huismerk. Hier zat geen vet in en ook geen suiker. De yoghurt was vaak slap en zuur, maar halfvol of vol zat er destijds niet voor mij in. Dat mocht niet van het stemmetje in mijn hoofd.

Magere yoghurt

Nu durf ik weer kwark, vla, ijs en alle andere soorten toetjes te eten. Ik koop nooit meer magere yoghurt, omdat ik het gewoonweg niet zo lekker vind als halfvol of een lekkere bak kwark.

Sandwichspread
Voor de buitenwereld hield ik graag de schijn op. Als ik moest werken smeerde ik op 1 boterham een heel dun laagje ‘sandwichspread komkommer’ en klapte mijn andere boterham erop. ‘Zo leek het tenminste nog wat’. Daartussen deed ik ook altijd nog gewone plakjes komkommer.

Sandwichspread komkommer

Ik at altijd één en dezelfde smaak, die sandwichspread komkommer. Als ik nu voor het schap sta, neem ik ook geen andere meer mee. Ik kan het echt niet meer zien en heb er ook totaal geen behoefte meer aan.

Crystal Clear
Een drankje met weinig calorieën! Ja dat klopt. Ik dronk er liters van, liters. En nu: niks meer!

Crystal Clear

Eigenlijk was crystal clear net als cola light echt een verslaving voor me. Ik mocht van mezelf geen ‘energiehoudende drankjes’, ofwel drankjes met calorieën, dus stopte ik mezelf hier maar mee vol. Nu drink ik het nooit meer. Ik heb ook een tijdje gehad dat ik geen cola light meer dronk omdat ik er zo zat van was, maar dat doe ik nu wel weer.

Gekookte aardappels
Nog zoiets: gekookte aardappels. Dat was echt zo’n ding uit mijn anorexiaperiode. Je maakt me nu véél blijer met lekkere aardappeltjes uit de oven, een patatje (op mijn goede dagen) of lekkere gebakken aardappeltjes.

Gekookte aardappelen

Ik kan nu gewoon weer genieten van echt lekker eten. En zolang ik mezelf dat ook toesta gaat het gewoon veel beter. Dan ben ik ook serieus echt blijer.

Zo heel veel kan ik niet kwijt in deze blog natuurlijk, omdat ik al niet veel at en al helemaal niet veel varieerde, maar je kan je zo een beetje voorstellen wat ik dus vaak op een dag aten wat er nu dus echt niet meer in komt!

2 gedachtes over “Anorexia eten

  1. Ik at alleen noodles en brinta D: En ik dronk koffie en/of cola light. 20 koppen koffie op een dag was geen uitzondering op de regel zelfs…Ja nu eet ik groente, fruit en noten -.- Ook niet erg bewonderenswaardig. Je hebt het beter onder controle als ik, daar ben ik heel trots op!

    Like

Geef een reactie

