Mijn valkuil

Vandaag is de officiële deadline van mijn herkansing. Ik zou nu klaar moeten zijn met mijn scriptie, maar in overleg met mijn docent mag ik het woensdag inleveren. Eigenlijk had ik al lang en breed bezig moeten zijn, maar het enige waar ik aan kan denken is eten/niet eten en compenseren. Bloedirritant.

Feeling not okay

 

Om 9 uur vanmorgen was ik er klaar voor: ik zou nog even twee dagen flink gaan blokken voor mijn herkansing. Als ik dit niet haal, betekent dat, dat ik me moet gaan herinschrijven voor de opleiding die ik volg en dat ik misschien wel een half jaar opnieuw moet gaan doen!

Het probleem is… ik kan alleen maar denken aan eten/niet eten en compenseren. Vooral dat compenseren, op alles. Ik raak er zo uitgeput van. Ik slaap slecht, eet niet genoeg, ontzeg mezelf te veel en krijg te weinig rust.

Ik maak me nu al vreselijk zorgen om vanavond. Over een glaasje champagne die ik eigenlijk niet wil. Hoe kan het nou zo zijn dat ik weer zo diep zink? Ik dacht werkelijk dat ik dit grotendeels wel achter me had gelaten, maar ik merk sinds twee maanden dat die eetstoornis wel weer erg veel grip op me heeft. Meer dan normaal. En dat ik door deze stressvolle periode weer dankbaar gebruik maak van het afvallen, wat bijna als vanzelf lijkt te gaan.

Wanneer houdt het eens op?

Geef een reactie

