Lucky paper stars

Al enige tijd geleden heb ik een keer lucky paper stars gemaakt. Lucky paper stars zijn kleine sterretjes van papier die je zelf kan maken én, niet geheel onbelangrijk, ze brengen geluk! Het is iets wat vanuit de Japanse origami cultuur is komen overwaaien naar Nederland.

Lucky paper stars

Waarom lucky paper stars?
Omdat ik nog veel wensen had ten aanzien van het ‘beter worden’, heb ik op elk strookje van de lucky paper star een wens geschreven en ik had zelf bedacht, dat ik een jaar later, de paper stars weer open mocht maken om te kijken of die wensen zijn uitgekomen. Bijvoorbeeld om weer vrij met eten om te kunnen gaan, om mijn lichaam te accepteren zoals het is en om weer vriendinnen te krijgen!
Hetzelfde kan je doen voor doelen die je nog hebt. Dan kan je er een soort van ‘doelenpotje’ van maken. Want ik heb alle lucky paper stars verzameld in een potje die ik ook nog eens leuk gepimpt hebt. Hij staat bij mijn in de woonkamer op een dienblad. Het ziet er leuk en decoratief uit, maar niemand weet dat die schattige sterretjes in mijn potje ook nog eens echt een betekenis hebben!

Nou, hoe maak je dan zo’n lucky paper star? Het is even oefenen, maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt, gaat het heel vlot. In de volgende video worden instructies gegeven over het vouwen van een lucky paper star.

Good luck!

 

 

Geef een reactie

