Night thinking, day dreaming

Ik kan niet in slaap komen. En wil je weten waarom? Nou… Ik zat te denken aan mijn date die ik binnenkort heb. Als ik nou ga praten in de verleden tijd, ‘ik heb vroeger een eestoornis gehad’, zou dat dan mijn genezingsproces kunnen versnellen? Alsof ik er al afscheid van genomen heb?

Night thinking, day dreaming

Die vraag popt nu ineens op in mijn hoofd. Ik weet namelijk dat ik nog niet genezen ben, maar ik denk dan ook meteen: misschien genees ik wel nooit. Ik heb nog steeds hoop hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar wat nou als ik diepzinnige gesprekken ga voeren met mijn date, en ik gewoon eerlijk vertel dat ik een eetstoornis heb gehad, zou me dat dan nog sneller beter maken? Dat ik vanaf nu gewoon zeg dat ik er vanaf ben, maakt niet uit tegen wie, zodat ik er alvast aan kan wennen? Dat ik alvast afscheid kan nemen en het echt tot iets kan maken wat bij mijn verleden hoort? En niet bij het heden? Of hou ik mezelf dan slechts voor de gek? Ik dacht serieus: misschien helpt het wel!

Wat vinden jullie? Is het een illusie of zou het echt kunnen helpen? En als het een illusie is, was het in ieder geval wel een hele mooie. Letterlijk te mooi om waar te zijn gewoon.

2 gedachtes over “Night thinking, day dreaming

  1. Het lijkt mij niet zo’n heel goed idee om te zeggen dat je genezen bent terwijl je weet dat dat niet het geval is. Ik denk niet dat dat je het gemakkelijker maakt te genezen. Ik denk dat het je op den duur nóg eenzamer maakt. Je zou wel kunnen zeggen dat je stappen onderneemt om te herstellen. Veel plezier met je date!

    Like

Geef een reactie

