Future reminder

Precies een week geleden heb ik besloten om keihard tegen m’n eetstoornis in te gaan. Te doen wat ik van dat stemmetje in mijn hoofd eigenlijk niet mag. Besloten om weer zes eetmomenten op een dag te gaan nemen. En guess what? Het is gelukt! Ik heb het een week lang volgehouden en ik ben niet van plan om te gaan stoppen.

Fight off your demons

Hoe dit voelt? Bevrijdend. Heel erg zelfs. Wat een opluchting om deze morgen op de weegschaal te staan en te constateren dat er echt niks geks met mijn gewicht gebeurd is. Dat ik niet in één keer een paar kilo zwaarder weeg, maar dat ik gewoon precies stabiel gebleven ben.

Wat een last valt er van je schouders af, als je niet de hele dag bezig bent met zo min mogelijk te eten, en daar voor jezelf een uitputtend spelletje van te maken. Wat mag wel en wat mag niet. Wat valt er een last van je schouders af, als je een week lang geen eetbuien hebt gehad en dus ook niks hoeft te compenseren.

Heb ik honger? Dan eet ik gewoon een boterham meer. Ik heb me deze week volledig gestort op een gezond en gevarieerd eetpatroon waarin ik mezelf ook echt wel lekkere dingen heb gegund: stroopwafels, ijs, m&m’s, carrotcake en chocopasta. Dit is een greep uit de producten die ik normaal gesproken van het stemmetje in mijn hoofd niet mag. Zonder twijfel moet vermijden.

Ik heb mijn eetstoornis uitgedaagd. Niet geluisterd naar het stemmetje in mijn hoofd. Ik begon het zelfs leuk te vinden om te doen wat ik ‘niet mocht’. Ik probeer alles positief te benaderen en ik doe het allemaal voor één doel: beter worden.

Op naar week 2!

2 gedachtes over “Future reminder

Geef een reactie

