Mijn ‘eerste keer’

Sinds ik weer op een gezond gewicht zit, na een periode van ondergewicht en ondervoeding, heb ik veel ‘eerste keren’ meegemaakt. Die ‘eerste keren’, waren ‘eerste keren’ waar ik ontzettend blij van werd. Klinkt dit te vaag en wil je weten wat ik precies bedoel? Lees dan vooral even verder!

Eerste keer

Het afgelopen jaar is het met mij sterk de goede kant op gegaan. Daardoor begon ik me steeds vaker te beseffen hoe gelukkig ik kon worden van alle positieve ontwikkelingen. De eerste keer dat ik weer trek of honger voelde (hoe je het ook maar noemen wilt), was voor mij een teken dat mijn lichaam weer in balans raakte. Dat het weer werkte. Dat het aangaf wanneer het energie nodig had. Dat ik weer kon voelen wat het was om trek te hebben, omdat enerzijds een periode in mijn leven het hongergevoel compleet had genegeerd, en anderzijds altijd verzadigd was omdat ik ontzettend veel last heb gehad van continue eetbuien.

Net als de eerste keer dat ik weer ongesteld werd. Sommige mensen zullen zich er niks bij voor kunnen stellen, maar je wilt niet weten hoe blij ik was! Ik wilde altijd ontzettend graag kinderen, en toen mijn menstruatie er mee stopte was dat voor mij ook de voornaamste reden om weer te gaan eten. Ik wilde niet onvruchtbaar zijn.

Of de eerste keer dat je stoelgang weer normaal op gang komt. Klinkt echt compleet belachelijk misschien, maar dat waren echt de dingen die mij weer gelukkig maakte. Weet je hoe vervelend het is om gewoon week week niet maar de wc te kunnen? Hoe erg je daar van kan balen? Nou, ik kan je vertellen. Ik weet er alles van. En voor mij was dat dus ook gewoon complete happiness!

Laat staan natuurlijk voor de eerste keer weer van jezelf een toetje na het eten mogen eten, of een paar wijntjes tijdens het uitgaan. Dingen die voor anderen misschien vanzelfsprekend zijn, maar voor iemand met een eetstoornis totaal niet.

Een gedachte over “Mijn ‘eerste keer’

Geef een reactie

