EMDR

Eye Movement Desensitization and Reprocessing, afgekort tot EMDR, is een therapie voor mensen die last blijven houden van de gevolgen van een schokkende ervaring. Het is een relatief nieuwe therapie dat door de jaren heen is uitgewerkt en ontwikkeld tot een volwaardige en effectieve therapeutische methode.

EMDR

Eindelijk heb ik vanmorgen iets aan mijn therapeute opgebiecht waar ik al best lang mee zit. Dit geheim heb ik niet durven delen, omdat ik het gevoel had dat ik er zelf schuld aan had. Om deze schokkende ervaring te verwerken, wil ze wellicht EMDR met mij gaan doen. Vanmorgen kreeg ik een informatiefolder mee, zodat ik het thuis even rustig door kon lezen.

Op http://www.emdr.nl zag ik onderstaande video. Ik had al wel eens van EMDR gehoord, maar me er verder niet in verdiept. Deze video maakt een heleboel duidelijk over de toepassing er van.

Heb jij wel eens EMDR gehad of sta je op het punt er mee te beginnen? Deel dan jouw ervaring in een reactie, ik ben er erg benieuwd naar!

Geef een reactie

