Twee uitzonderlijke eetproblemen

Mijn probleem? Overeten of niet eten. Deze twee volgen elkaar vaak in een rap tempo op. De ene periode val in af als een malle, de volgende periode kom ik zo weer tien kilo aan. Soms lijkt het net alsof ik twee uitzonderlijke eetproblemen heb.

Twee uitzonderlijke eetproblemen

Wat mij bezig houdt?

Dat ik mijn paniek van de lunch probeer te onderdrukken door nog meer te eten wat nu mijn coping strategie weer wordt (eten om gevoelens te onderdrukken), maar welke ik de afgelopen tijd vaak kon onderdrukken door niet te eten en af te vallen. Maar als dat dan niet goed gaat val ik kennelijk steeds (of weer) terug in te veel eten.
Mijn hoofd is echt niet goed wijs. Fucking ingewikkeld en tegenstrijdig dit… Alsof ik twee uitzonderlijke eetproblemen heb die nu zitten te knokken om welke het meeste bestaansrecht heeft.

2 gedachtes over “Twee uitzonderlijke eetproblemen

    • Nou… Ik denk dat ik moet gaan werken aan rust, ritme en regelmaat. Ik ben echt helemaal uit balans, met alles. Als ik dat weer meer krijg, gaat het met het eten ook waarschijnlijk al een stuk beter. En denk dat dat de eerste stap gaat worden.

      Like

Geef een reactie

