Dillema’s

Het liefst wil ik gewoon lekker van me afschrijven, maar eerlijk: ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik heb echt wel wat dillema’s op moment, en weet niet meer wat ik moet doen of wat goed voor mij is…

Dillema's

Laat ik beginnen bij de eetstoornis: dat gaat kut. Anders dan dat kan ik er niet van maken. Ik leef weer helemaal in een andere wereld (de wereld van de eetstoornis) en voel weer zo sterk dat ik een dubbelleven aan het leiden ben. Van buiten functioneer ik nog steeds goed, en is er niets aan mij te zien. Maar ik heb er ontzettend veel moeite mee om het te blijven faken, om alle ballen hoog te houden.

Er zijn eigenlijk twee dingen die me op moment vooral bezighouden. Het eerste is mijn werk. Ik heb ontzettend leuk werk aangenomen, nog maar een maandje geleden, maar het is totaal niet waar ik voor geleerd heb. Zonder diploma had ik daar bij wijze van ook kunnen werken. Ik heb het er alleen zo naar mijn zin, en er zijn veel doorgroeimogelijkheden, dat ik mezelf daar echt nog wel zie blijven werken voorlopig.
Wat is nou het geval? Ik had tegelijk met de baan die ik nu heb, ook nog een andere sollicitatie gestuurd naar een bedrijf waar ik werk kan krijgen waar ik ook voor geleerd heb. Per 1 oktober zouden ze laten weten wie er op gesprek mochten komen, maar twee weken later had ik nog steeds niks gehoord. Ik had er toen achteraan gemaild, maar ook daar geen reactie op. 17 oktober kreeg ik ineens een telefoontje, van dat bedrijf. Of ik de volgende dag al op gesprek kon komen. Ik dacht: ja, waarom niet. Nou verliep het gesprek zo goed dat ik was uitgenodigd voor een tweede gesprek, en dat was gister. Vandaag krijg ik te horen of ik de gene ben geworden die ze willen voor die functie of dat het iemand anders wordt, maar ik ben echt zó bang dat ze mij kiezen! En dat is dus mijn eerste dillema: het werk dat ik nu heb vind ik fantastisch, maar is wel onder mijn niveau. Er zijn echter wel veel doorgroeimogelijkheden en het werk dat ik kan krijg is wel op mijn niveau en vind ik wel leuk, maar er ligt ook wel een hoge druk op en ik ben er niet zo enthousiast over als het werk dat ik nu heb.

Wat moet ik doen?

En dan heb ik ook nog een gesprek gehad afgelopen woensdag met mijn therapeute. Ze heeft naar een eetstoorniskliniek gebeld om te informeren over een opname. Van zes tot acht weken. En dat is dus dillema nummer twee. Liever zou ik dat niet willen, maar anderzijds denk ik: zoals het nu gaat, gaat het ook echt niet. Het zou me ook heel fijn lijken om me zes tot acht weken eens even helemaal en alleen te focussen op alle doelen waar ik dan aan zou willen werken in de kliniek. Zoals het normaliseren van mijn eetpatroon en alle angsten aangaan die dat met zich meebrengt, het verbeteren van mijn zelfbeeld en het leren omgaan met emoties. Even alleen dat.

Daarnaast heb ik begin december ook nog een intake bij een andere hulpverlener, maar misschien zeg ik dat dan wel weer af. Of ga ik gewoon alleen op intake, en beslis ik daarna.

Ik vind het alleen heel moeilijk om een keuze te maken. Stel dat ik in opname ga, moet ik dat dan wel doen? Of kan ik beter kiezen voor het werk dat ik nu heb, mocht ik niet wat kunnen regelen voor verlof? Ik heb mijn gezondheid nooit op de eerste plek gezet, maar elke keer beland ik weer op hetzelfde punt, zoals nu. Zou ik dan toch wél eens voor mijn gezondheid moeten kiezen? En er op vertrouwen dat de rest wel weer op z’n pootjes terecht komt? Zoals werk?

2 gedachtes over “Dillema’s

  1. Moeilijke keuze! Weet je welke spreuk er bij mijn huisarts op zijn bureau staat? Volg je hart want dat klopt. Spijtig genoeg kan ik niet voor je kiezen – ik kan je alleen veel sterkte en wijsheid toe wensen.

    Like

    • Haha, daar heeft hij wel een punt! Vanmiddag zie ik mijn ouders, dan bespreek ik het ook nog even met hun. Ik twijfel echt vreselijk, en net als mijn hart klopt mijn gevoel ook vaak, dus ik denk dat ik daar inderdaad toch maar op af moet gaan. Dankjewel!

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

