Eetbui new style

Afgelopen woensdag heb ik weer met m’n therapeute wat afspraken gemaakt wat betreft de eetbuien. Het doel was om ze onaantrekkelijker te maken, zodat het voor mij makkelijker wordt om een (constructief) alternatief te kiezen, zoals bellen met een vriendin, lekker douchen of een stuk te wandelen.

Eetbui new style

Vanavond was ik zo bewust bezig met die eetbui, dat ik er eigenlijk heel hard om moest lachen. Ik bedacht me ineens dat ik de afspraken met mijn therapeute op papier had gezet, en pakte het papier er direct bij. Daar stonden de volgende afspraken op:
– Eetbuien mogen alleen aan tafel
– Ik moet van een bord eten
– Geen laptop/muziek erbij
– Op elke hap (snoepje, koekje, of iets dergelijks) moet ik minimaal tien keer kauwen
– Ik mag alleen nog van mijn aparte ‘eetbui voorraad’ eten
– Niet meer de producten kiezen/kopen die ik echt lekker vind, maar bijvoorbeeld biscuitjes (die zijn natuurlijk een stuk soberder dan een lekkere bak chocolade ijs)
– De hoeveelheid verminderen

De foto in deze blog heb ik zelf gemaakt. Gewoon, omdat ik er zo erg om moest lachen. Hier zit in dan aan tafel, nog geen tien minuten geleden had ik m’n eetbui. Ik heb van een bord gegeten, m’n laptop niet aangehad en geen muziek geluisterd, ik heb echt elke hap zitten tellen, slechts één zak snoep gehad en bewust niet mijn favoriete snoep gekocht! Dus eigenlijk ben ik praktisch alle afspraken nagekomen. Kicken toch!

Een gedachte over “Eetbui new style

Geef een reactie

