De Uitslag

De Uitslag. Ik kan er heel kort over zijn. Uit het onderzoek komen voldoende aanwijzingen naar voren om te spreken van een Borderline Persoonlijkheidsstoornis. Zes van de diagnostische criteria zijn aanwezig.

BPS

Hellooooo nieuw hoofdstuk! En jeetje, wat ben ik nog een groentje in dit hele verhaal zeg. Gisteren vertelde mijn therapeute mij de uitslag. Ze had het over schema’s en modi en ik kon het nog wel volgen, maar ik kreeg echt een bak met informatie over mij heen en dit is dus echt allemaal compleet nieuw voor me. Ik had al informatie opgezocht over Borderline, maar toch blijf het voor mij nu nog een beetje een vaag verhaal.

In ieder geval ben ik erg blij dat ik de behandeling voort kan zetten bij mijn huidige therapeute! Ze sprak ook naar mij toe uit dat ze me graag bleef helpen, omdat we elkaar nu goed kenden in ik haar volledig vertrouw. Daar stemde ik zelf ook mee in, want ik zou echt niet naar een andere instantie willen en weer helemaal ‘opnieuw’ moeten beginnen. Met intakes en de hele rompslomp.

Mijn reactie gisteren was eigenlijk vrij rustig. Ik vond het meer shocking om te horen toen ze in eerste instanties hun vermoedens kenbaar maakten, dan dat die vermoedens nu bevestigd zijn. Zelf dacht ik eigenlijk dat ik het niet zou hebben, en natuurlijk hoopte ik er bovenal niet op, maar ik denk wel dat ik met een nieuw behandelprotocol dat meer aansluit op deze problematiek, weer veel stappen in de juiste richting kan zetten! En daar doe ik het voor, ongeacht welk labeltje ik krijg.

Het goede nieuws is, dat ik ook gelezen heb dat je kan genezen van een Borderline Persoonlijkheidsstoornis. Dat is dan ook mijn doel. Geen idee of het ook voor mij haalbaar is, maar ik hou m’n kop op en geef de hoop en moed echt niet op. Net als bij m’n eetstoornis, ik geloof nog steeds in volledig herstel.

4 gedachtes over “De Uitslag

  1. Hey lieve meid, vervelend om te lezen over dat ze borderline hebben ontdekt bij je. Ik heb het zelf ook en weet het zelf pas 2 jaar. Ik zit nu 1,5 in therapie en met ondersteuning van medicijnen lukt het mij om mijzelf opnieuw te leren kennen en met mijzelf om te kunnen gaan. Het gaat erg goed en ik ben ook aan het afbouwen met de medicijnen. Ik denk dat de borderliner altijd in je zal blijven maar je kan wel leren om er mee om te gaan en dat is al een hele stap. Erkennen en herkennen dat je ‘buien’ hebt is ook al een hele stap. Succes ermee en als je eens wil kletsen dan sta ik daar voor open. Liefs x

    Like

Geef een reactie

