Niet te geloven

Al een behoorlijk lange tijd tel ik geen calorieën meer. Ik denk inmiddels al een paar jaar niet meer. Vandaag had ik alleen zo’n dag, dat ik echt niet wist wat ik nou precies had binnengekregen. Normaal hoef ik dat ook niet zo nodig te weten, maar omdat ik deze week een aantal eetbuien had gehad, wilde ik toch vandaag de dag goed gaan afsluiten en even uitrekenen ‘hoeveel ik nog over had’ voor vanavond. Ik dacht namelijk niks…

Niet te geloven

Normaal noem ik een ‘goede dag’, een dag waarop ik eigenlijk altijd te weinig eet, maar mezelf niet uithonger. Het is ook niet dat ik bewust te weinig eet, maar op een voor mij ‘goede dag’ heb ik een bepaalde structuur dat ik nog steeds goed noem, maar het misschien wel niet eens is.

Vandaag was dus voor mij niet een typisch ‘goede dag’, maar wel een dag zonder eetbuien. Om te kijken hoeveel calorieën ik nog mocht gaan nuttigen voor vanavond, ging ik berekenen wat ik vandaag had gegeten. Ik heb best veel gegeten, en ook volle producten, en kwam van ontbijt tot en met avondeten uit op 1425 calorieën!

Eerlijk: ik was flabbergasted. Had verwacht, als ik uitga van een gemiddelde van 2000 kcal wat een vrouw mag op een dag (even niet meegerekend dat ik ook nog eens de hele dag gewerkt heb, en misschien nog wel meer mag dan 2000 kcal), dat ik echt op of over het randje zou zitten. Wat een eye-opener weer. In dit geval vind ik het dan wel fijn om weer even de calorieën te tellen. Ik heb besloten dat ik vanavond nog een snickers, een pakje speculaaskoekjes van time-out en een peer mag eten. Dan kom ik nog niet aan die 2000, maar heb ik wel een écht goede dag gehad!

2 gedachtes over “Niet te geloven

Geef een reactie

