Geen therapie

Afgelopen maandag zou ik therapie hebben, maar ik werd ’s ochtends gebeld met de mededeling dat mijn therapeute ziek was. Voor het eerst sinds ik bij haar in behandeling ben, moet ik zeggen! Hoe dat voelt voor mij, lees je in deze blog.

Geen therapie

Ik stuurde haar die ochtend een mailtje, met de boodschap: ”Beterschap!”. Ik kreeg daar de volgende dag een reactie op terug dat ze het attent van me vond, en dat er woensdag nog wel twee plekjes vrij waren. Of ik dan ook tijd had…

Helaas moest ik woensdag heel de dag werken, anders was ik zeker bij haar langs gegaan. Op moment gaat het best goed, vooral omdat ik – denk ik, een heel klein beetje – verliefd ben. Daardoor voel ik me op dit moment best wel on top of the world en kon ik deze week ook wel een keertje zonder therapie.

Ik weet wel, dat er ook maar iets hoeft te gebeuren, en ik donder weer naar beneden. Steeds dieper en dieper. Daarom heb ik de therapie op sommige momenten echt heel hard nodig, en soms kan ik dus ook best wel prima een weekje zonder. Ook best apart, hoe groot dat verschil kan zijn. Ik heb namelijk ook wel eens periodes gehad dat ik heel erg wanhopig was, en één of meerdere keren nog mailcontact had met mijn therapeute, of telefonisch contact, naast mijn vaste uurtje therapie in de week.

Ik wou dat het kon blijven, zoals het nu is. Dat ik me in ieder geval goed voel, en ondertussen verder kan werken aan mijn problemen. Waarvan ik soms, out of the blue, ineens ook denk dat ik ze niet eens heb. Of dat het allemaal opgeblazen is, of verzonnen, of, en, of, en.

Anyways, slaap lekker allemaal! Morgen ga ik met m’n lover naar de kerstmarkt! Exciting!

2 gedachtes over “Geen therapie

Geef een reactie

