De Kerstmarkt

Gisteren ben ik dus met m’n lover in spe naar de kerstmarkt in Düsseldorf geweest. Het was zó leuk en zó gezellig, ondanks dat het de hele dag regende. Daar hadden we doordat we alleen maar oog voor elkaar hadden, natuurlijk geen last van…

De Kerstmarkt

De Kerstmarkt. Wat een hit. En wat waren we goed voorbereid. HAHA. Niet dus. Om 12 uur reden we weg vanaf mijn huis. M’n lover in spe, zo noem ik ‘m maar even, pikte me op en na een uur en een kwartier rijden kwamen we aan in Düsseldorf. Toen hebben we er nog een half uur over gedaan om een parkeergarage te vinden, en vervolgens liepen we precies de verkeerde kant op, helemaal uit de richting van de plek waar het allemaal gebeuren moest…

De dag begon dus al goed. Na eerst een beetje onwennig de parkeergarage uit te lopen, naast elkaar, zonder enig lichamelijk contact, sloeg hij al gauw een arm om me heen. Vervolgens liepen we had in hand en daarna haakten we in. Dat ken je wel toch? Zo kan je lekker dicht tegen iemand aanlopen. Heerlijk, wat een genot!

Voor het eerst in mijn leven heb ik glühwein gedronken (bah), hebben we hele lekkere koekjes gekocht bij een bakkerijtje, en we hebben geluncht en zijn uit eten geweest in de stad. Ik heb echt een heerlijke risotto gehad, en hij dorade, waar ik ook nog een stukje van mee heb gehad.

We zijn gezellig over de kerstmarkt gelopen, hebben vanalles bekeken, verse muntthee gedronken in een super hip café en we leken wel net zo’n verliefd stelletje. Máár, we hebben ‘iets’, maar nog geen relatie. Hij heeft net ‘iets’ met iemand anders achter de rug, wat ook geen relatie was, maar hij heeft me al eens verteld; hij was heel gek op dat meisje. En dat heeft hij echt net anderhalve week definitief afgesloten, al was het in het ‘ecchie’ al wel wat langer voorbij. Maar nu dus ook echt met een gesprek. Wie dat meisje is, is voor mij een raadsel. Hij zegt dat wij elkaar niet kennen. We wonen wel in dezelfde stad. En eerlijk, ik hoef het ook niet te weten.

Stiekem hoop ik, maar dat heb ik ‘m ook al verteld (niet gister, maar al eerder), dat het vroeg of laat serieus wat tussen ons wordt. Het is al serieus, maar ik bedoel echt een relatie. En hij zei dat hij er open voor stond, dat hij verliefd op mij kon worden, maar ik begrijp ook: hij heeft net dat ‘iets’ met die ander achter de rug. Hij wil natuurlijk niet overhaasten.

Wat ik heel leuk vind, is dat hij zelf steeds toenadering zoekt. Ik hoef me geen zorgen te maken over dat ik hem een dag niet spreek, want hij belt me elke dag en we appen vaak ook nog tussendoor. We zien elkaar wekelijks en we hebben het gewoon echt leuk samen. Hij zei dat hij niet wou vergelijken met anderen, maar hij vond me wel echt heel relaxed, makkelijk in de omgang en nouja… Stiekem was hij dus toch te vergelijken. (Of ik nou echt zo makkelijk en relaxed ben is een tweede, maar daar komt hij misschien later wel achter, of niet…). Vandaag appte én belde hij hoe leuk hij het gisteren had gevonden, hoe lief is dat!

Het liefst wil ik m’n gevoelens helemaal toelaten, maar uit pure zelfbescherming doe ik het nog niet. Of het wat wordt, en wanneer het wat wordt (officieel) durf ik niet te zeggen, maar je begrijpt dat ik echt sta te trappelen. M’n beste vriendin gokt dat we dit jaar nog wat krijgen. Zelf denk ik van niet, maar natuurlijk hoop ik van wel!

Geef een reactie

