Goede voornemens

”My only goal in 2015 is to be happy. Genuinely, Intensely, Consistently happy.”
Goede voornemens; ik doe er niet meer aan. Al jaren heb ik gezworen voor eens en voor altijd af te rekenen met mijn eetstoornis, maar elke keer wordt het me pijnlijk duidelijk dat dat niet zomaar gaat, hoe graag ik het ook wil. En begrijp me niet verkeerd: hoewel het ziek worden geen keuze was, kies ik er natuurlijk wel -en niet alleen tijdens de jaarwisseling- voor om beter te worden!

Goede voornemens

De afbeelding beschrijft al een beetje mijn gevoel of het hele ‘goede voornemen gedoe’. ”New year, new me.” Yeah, right. Was het maar zo’n feest!

Afgelopen week tijdens therapie had mijn therapeute nog wel een goed voornemen voor mij: om wat stenen uit de muur die ik om mij heen heb gebouwd te halen. Voor mij betekent dat: zeggen wat ik denk, doen wat ik wil en mijzelf wat kwetsbaarder op durven stellen. Ik denk dat openheid echt deuren kan openen. Dat is naast het gelukkig worden, mijn andere main goal voor 2015!

Geef een reactie

