Terugblikken

Where to start… 2014 was weer een jaar vol met ups and downs. Er zijn een aantal gebeurtenissen die ik in het bijzonder goed onthouden heb. Niet bepaald hoogtepunten, maar er zit wel één heel belangrijke tussen!

Terugblik

In augustus van dit jaar ben ik afgestudeerd. Een ontzettend mooie mijlpaal natuurlijk, want om eerlijk te zijn: ik had door mijn psychische problemen nooit gedacht dat het mij zou gaan lukken. Ik heb een paar keer op het punt gestaan tijdens mijn opleiding om te stoppen, maar waar ik wel trots op ben en wat mij siert is dat ik ontzettend veel kracht en doorzettingsvermogen heb! En mijn mooie Bachelor of Commerce diploma is daar het resultaat van geweest.

In diezelfde maand heb ik na 3,5 jaar mijn relatie beëindigd. Hoewel de knoop doorhakken sowieso niet makkelijk is, woonden we ook nog samen. Ik had nog jaren door kunnen gaan met deze relatie; er was niet iets ‘bijzonders’ aan de hand. Of ik er gelukkig van zou zijn geworden: nee. En als ik nu terugblik op dit besluit, weet ik dat ik geen spijt hoef te hebben. Ik mis hem niet.

Tot slot de diagnose die ik aan het einde van dit jaar erbij heb gekregen: borderline. Nog steeds kan ik moeilijk wennen aan het idee, hoewel het voor mij wel bepaalde gedragingen en gedachten verklaart. Ik voel me nog altijd dezelfde persoon als voor deze diagnose, maar toch klinkt borderline vrij zwaar. Drie vriendinnen van mij en mijn ouders weten het. Voor de rest van de wereld hou ik het nog lekker verborgen.

Geef een reactie

