Toetje na het eten

Een toetje na het eten: ik krijg het er niet normaal meer in. Dit was één van de eerste dingen die ik schrapte toen ik begon te rommelen met eten. En nu, jaren later, voelt het nog steeds ‘verkeerd’ om een toetje te eten na het eten.

Toetje

Vanavond heb ik op het werk gegeten, en daar stonden verschillende pakken vla. Omdat ik nog best trek had, heb ik ook een toetje genomen. Mede doordat ik mezelf er al bewust van had gemaakt dat al mijn collega’s dat namen, en ik door het toetje vast geen zwijn wordt, omdat al mijn collega’s dat dan ook zouden moeten worden.

En toch voelt het verkeerd. Dit rijmt gewoon niet in mijn hoofd. Ik voel me schuldig en kan me er serieus rot door voelen. Daarom neem ik het normaal gesproken ook nooit, omdat dit soort -eigenlijk onschuldige dingen- bij mij kunnen leiden tot een eetbui. Puur omdat het niet mag van de eetstoornis, terwijl ik me dus donders goed realiseer dat er echt niks mis is met een bakje vla na het eten.

Die eeuwige strijd ook…

Geef een reactie

