Mail naar m’n therapeut

Ruim een week geleden drong mijn beste vriendin er op aan om een mail te sturen naar mijn therapeute. Ik had namelijk weer enorm last van stemmingswisselingen en zou haar pas twee weken later weer zien. Zelf vond ik het niet zo nodig. Ik vind dat het altijd ernstig moet zijn, voordat ik mag mailen. Mijn vriendin dacht er anders over.

Mail aan m'n therapeute

Ik stuurde mijn therapeute het volgende bericht:
”Hoi E.,
Ik kan niet nog 2 weken wachten met zeggen dat het niet zo goed gaat, dus bij deze.
Groet,
Thelifeofablmc”

Waarop mijn vriendin zei: ”Dat meen je toch niet serieus! Heb je dat echt gestuurd?”.
Ehhhh, ja…

Van mijn therapeute ontving ik de volgende reactie:
”Beste Thelifeofablmc,
Wat goed dat je open bent over wat je momenteel ervaart. Ik kan uit je mail echter niet opmaken wat er precies speelt en wat jou behoefte nu is. Kun je dat uitleggen?
Met vriendelijke groet,
E.”

Oké… Laat ik het dan toch maar proberen:
”Hoi E.,
Dat weet ik eigenlijk ook niet goed…
L. vond dat ik moest mailen, daarom heb ik dat eigenlijk gedaan.
Niet dat jij daar een boodschap aan hebt.
Ik heb ‘ineens’ weer last van stemmingswisselingen.
Het ene moment voel ik me intens gelukkig, het volgende moment stap ik het liefst vroegtijdig uit het leven. Sorry dat ik dat zeg.
Vaak heb ik het idee dat het met mij toch nooit helemaal meer goed gaat komen,
ik heb er op moment ook super veel moeite mee om mijn gevoelens te maskeren. Hoe lang hou ik het deze keer vol?
Ik denk het trekken is aan een dood paard.
Voor de behandeling heb ik nu bijna geen tijd, en heeft het überhaupt wel zin?
Ik weet het soms echt niet meer, gun liever iemand anders mijn plekje. Iemand die er nog wel helemaal vertrouwen in heeft en er wel vol voor wil gaan. Dan zien we wel waar het schip strand bij mij.
Groet,
Thelifeofablmc”

Waarop ik weer als reactie kreeg:
”Beste Thelifeofablmc,
Heel knap dat je je gevoel in de mail hebt gezet, ik weet hoe moeilijk dat voor je is. Wat vervelend dat je je zo rot voelt, wil je erover praten?
Ik zou je graag bellen, ik heb een kwartiertje de tijd om half vijf. Komt dat uit?
Met vriendelijke groet,
E.

Superlief natuurlijk! Helaas kwam het niet uit en ik zei: ”Ik mail wel weer als de nood hoog is.” Waarop zij zei dat het ook mocht als ik gewoon de behoefte had om te praten.

Ik zie nu al weer op tegen de volgende therapiesessie. Dat heb ik steeds vaker. Misschien dat ik het wel ga afbellen voor de tijd. Vorige week was het dus al mis, en deze week was het al helemaal een ramp. De stemmingswisselingen onderdruk ik nu met eetbuien, maar die lopen totaal uit de hand.

Een gedachte over “Mail naar m’n therapeut

Geef een reactie

