30 day plank challenge

Ik wil het toch eens proberen: de ’30 day plank challenge’. Ik ben een sporter, hou van sporten en dit lijkt me een leuke nieuwe uitdaging. Ik heb onlangs al zo’n mooi yogamatje in huis gehaald, dus dit is iets wat ik thuis makkelijk kan doen (trouwens, ook wel zonder yogamatje).

Planking challenge

Vandaag ga ik beginnen met deze challenge! Ik zag ‘m al eerder op Facebook voorbij komen, en als ik met de stroom had mee willen gaan, was ik aan het begin van deze maand al begonnen. Maargoed, zo ben ik. Alles op z’n tijd.

Wat is planking?
In het kort: planking is een oefening waarbij je lichaam meerdere spiergroepen tegelijkertijd aanspant om je lichaam in de nodige houding te houden. Met planking train je je buikspieren, rugspieren, schouderspieren en je bilspieren.

Om je er een beeld bij te geven, zo ziet dat er uit en deze spieren train je er dus mee:
Planking

 Ik ga het schema uitprinten en vanaf vandaag ga ik de uitdaging aan! Ik ben benieuwd of ik over dertig dagen 5 minuten lang kan planken! Die eerste twintig seconden hou ik vast wel vol. Of de challenge gelukt is, zal ik over een maandje op terugkomen!

Geef een reactie

