Ik zit niet lekker in m’n vel, maar echt voelen doe ik het niet

Eigenlijk zou ik nu op de sportschool moeten zijn, me lekker in het zweet werken met mijn trouwe sportmaatjes. Maar al weken/maanden ‘voel ik het niet’. Ik merk dat ik echt bijna nergens meer écht plezier in heb. En dat baart me zorgen.

Ik voel me rot

Als ik even zelf voor doktertje mag spelen zou ik zeggen dat ik misschien wel (weer) tegen een depressie aan zit. Ik kan zo een paar symptomen opnoemen die duidelijk op mij van toepassing zijn de laatste periode. Ik zit niet lekker in m’n vel, maar echt voelen doe ik het niet.

Naast de sport merk ik ook dat mijn werk een opgave wordt. Elke ochtend ga ik zo laat mogelijk uit bed om nog zo lang mogelijk te kunnen blijven liggen. Ik kom steeds net op tijd. Ook voor uitgaan kan ik geen energie meer opbrengen en soms zie ik vriendinnen of familie gewoon ook liever even niet.

Mijn zelfbeeld is laag, ik maak me zorgen over de eventuele opname die er aan zit te komen (ik moet nog anderhalve week op het adviesgesprek wachten), normaal gesproken had ik nu al lang en breed de knop om kunnen zetten wat betreft de eetbuien, maar nee… Ik kan het niet. Daarnaast ben ik moe, slaap ik slecht of juist heel veel en af toe, heel af en toe denk ik er weer even aan hoe het zou zijn om dood te zijn. Maar uiteindelijk wil ik dat ook niet.

2 gedachtes over “Ik zit niet lekker in m’n vel, maar echt voelen doe ik het niet

  1. Geloof dat ik veel heb gemist in de tijd dat Jetpack het niet deed en ik niet op je blog kon komen! Spijt me te moeten lezen dat je je in die tijd niet echt beter bent gaan voelen. Ik heb geen advies. Maar – ik kom je wel even via deze weg een virtuele knuffel bezorgen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

