Rot op met het ‘sterk is het nieuwe slank’

Ik wordt echt helemaal gek van alle fitgirls, killerbodies en Kayla Itsines transformatiefoto’s. Sterk is het nieuwe slank is in mijn ogen deels het verleggen van een probleem. Want waarom kunnen we niet gewoon massaal tevreden zijn met wie we zijn en hoe we er uit zien? Hiermee wil ik niet iedereen over een kam scheren, en ik denk dat heel veel mensen zich beter zouden voelen als ze strakker in hun vel zouden zitten, maar in mijn beleving is een strak lichaam bijna de norm geworden. Anders hoor je er niet bij.

De killerbody

Al enige tijd geleden kwam ik over dit onderwerp een interessant artikel tegen. Deze gaat over de killerbody en de angst van de persoon die het geschreven heeft voor deze ontwikkeling. En dat is een angst die ik met haar deel.

Je leest het artikel hier:
http://www.nsmbl.nl/trends-voor-dummies-de-killer-body/

Een gedachte over “Rot op met het ‘sterk is het nieuwe slank’

Geef een reactie

