Spiegelen

Vorige week donderdag hadden we tijdens het blok PMT de oefening om te gaan spiegelen. Concreet houdt dat in je voor de spiegel gaat staan en gaat benoemen wat je positief vind aan je lichaam of neutraal. Als je merkt dat je negatief wordt, krijg je de tijd en ruimte om dat te herstellen. Als het niet meer lukt doe je een stapje naar achter of ga je terug naar je plek.

1c8db4b19c7db9976a178e0674417685

Deze opdracht heb ik eerder gedaan in een behandeling. Helaas is het me niet gelukt om afgelopen donderdag naar de spiegel te stappen. Ik heb er geen problemen mee om er voor te staan, integendeel zelfs: ik ben best wel een obsessieve mirror-checker. Echter lukt het me alleen om te kijken naar alles wat ik niet goed vind aan mijn buitenkant. Er zijn weinig dingen die ik positief vind of neutraal.

Omdat het wel een mooie opdracht is, heb ik deze thuis geprobeerd uit te voeren. Ik heb me dan ook puur op de buitenkant gericht.
Waar ik blij mee ben/positief over ben zijn mijn ogen. En mijn glimlach. Toevallig gaf iemand mij daar dit weekend nog een compliment over. verder vind ik de rest van mijn gezicht, mijn hals, mijn polsen, mijn kuiten, enkels en voeten neutraal.

Ik zou zo blij zijn als ik aan het einde van deze behandeling wat meer van mijn buitenkant zou kunnen houden. Dat ik het lichaam dat ik elke dag, elke minuut en elke seconde bij me draag, kan zien als iets wat meer is dan alleen functioneel.

Geef een reactie

